Konfigurowanie produktów

Maj 11, 2021 Biznes
kategorie produktów

Konfigurowanie produktów

Linia montażowa i masowa produkcja zrewolucjonizowały konsumpcjonizm. Dzięki niemu produkty można było wytwarzać szybko i dokładnie tak samo, obniżając koszty. Jednak fala konsumpcjonizmu ponownie się przesunęła, ale tym razem w kierunku produktów spersonalizowanych i spersonalizowanych. Podkreśla to słynny jingle Burger King o dostosowywaniu Whoppera ( „Trzymaj pikle, trzymaj sałatę, specjalne zamówienia nas nie denerwują” ).

Wraz z rewolucją cyfrową, która przynosi coraz więcej nowych technologii, konsumenci mają coraz bardziej zróżnicowane potrzeby i jest jasne, że jeden rozmiar dla wszystkich już się nie sprawdza. W rzeczywistości od 2015 do 2018 roku zainteresowanie konsumentów kupowaniem produktów niestandardowych wzrosło 2,4-krotnie.

Ponadto 71 procent konsumentów wyraziło frustrację, że zakupy były bezosobowe. Oczywiste jest, że personalizacja to przyszłość i konieczność. Przełożenie dostosowywania na masową skalę może być trudne, szczególnie w przypadku małej firmy.

Patrząc na dostosowywanie, istnieją cztery różne podejścia, od niskiego do wysokiego poziomu dostosowywania i wkładu klienta. Podejścia te są adaptacyjne, przejrzyste, kosmetyczne i oparte na współpracy. Adaptacja ma najniższy poziom dostosowywania, ponieważ nie ma potrzeby wprowadzania danych przez klienta.

kategorie produtków ubrań
Szkolenia zarządzanie kategorią są już standardem w dużych firmach.

Produkty są znormalizowane i zaprojektowane do wielu zastosowań. Zarówno funkcja, jak i wygląd są standardowe. Następnie, przy nieco większym dostosowaniu, jest przezroczysty. To wtedy producenci dostosowują produkt na podstawie danych klientów. Klient nie wprowadza żadnych danych, ale funkcja jest dostosowywana.

Dalej jest kosmetyk. Jak sama nazwa wskazuje, wygląd jest dostosowywany do preferencji klienta. Funkcja jest znormalizowana. Wreszcie współpraca ma najwyższy poziom personalizacji. Klient dostosowuje zarówno funkcję, jak i wygląd.

Jednak nie wszystkie dostosowania są dobre. Produkty szyte na miarę są wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju. Chociaż klient otrzymuje dokładnie to, o co prosi, produkty te charakteryzują się wysokimi kosztami, niską skalowalnością i dużym nakładem pracy. Na drugim końcu spektrum znajdują się produkty standardowe, w których każdy produkt jest dokładnie taki sam.

Jednym z rozwiązań są skonfigurowane produkty. Są opłacalne i produkowane masowo. Łączy w sobie zalety zarówno dostosowywania, jak i standaryzacji, co skutkuje niższymi kosztami, wysoką skalowalnością i niskim nakładem pracy. Dzięki skonfigurowanym produktom klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują. Jest również dostępny zarówno dla małych, jak i dużych firm.

Skonfigurowane produkty wymagają jednak konfiguratorów produktów. Konfiguratory produktów wykorzystują reguły do ​​tworzenia produktów; mają bazy danych produktów, które zawierają dane, takie jak cechy i funkcje każdej części (może to obejmować maksymalne obciążenie, żywotność, narażenie na środowisko) oraz sposób, w jaki produkty współpracują na liniach montażowych (z danymi takimi jak opcje łączników, pomiary fizyczne i rozmiary przewodów i kolory).

Konfiguratorzy stosują te reguły, aby upewnić się, że w utworzonym produkcie nie ma błędów. Stosowane parametry obejmują rozmiar produktu, otwór i skok, źródło energii, moc wyjściową, cykl pracy, obroty na minutę oraz materiały i wykończenia.

Korzystanie z konfiguracji produktu może pomóc w rozwoju Twojej firmy, ponieważ pozwala na rozbudowę dostosowań na dużą skalę. Firmy, które inwestują w dostosowywanie, mają większe szanse na osiągnięcie celów produktowych. Posiadanie niestandardowych produktów może zwiększyć zaangażowanie, zwiększyć lojalność wobec marki , poszerzyć bazę klientów, zwiększyć zyski i przychody oraz zmniejszyć liczbę poprawek i zwrotów.

Niektóre kluczowe funkcje, których należy szukać w konfiguratorze produktów, to wizualizacja 360 stopni, doświadczenie klienta, dane dostępne na wczesnym etapie oraz wycena w czasie rzeczywistym. Po pierwsze, wizualizacja 360 stopni pokazuje, jak produkt będzie wyglądał pod każdym kątem, oszczędza czas i upraszcza obsługę klienta.

Doświadczenie klienta oznacza, że ​​jest dobrze zaprojektowany i łatwy w obsłudze. Dzięki temu informacje o produktach są łatwo dostępne w wielu formatach. W przypadku danych dostępnych na wczesnym etapie pomaga to klientom znaleźć części, dostarczając dane wtedy, gdy ich potrzebują. Wreszcie, wycena w czasie rzeczywistym aktualizuje cenę jednostkową każdej zmiany produktu. Pozwala to z łatwością ocenić koszty i korzyści związane z różnymi funkcjami. Informuje również o decyzjach zakupowych klienta.

Konfiguratory produktów różnią się pod względem złożoności dla różnych aplikacji. Musisz znaleźć rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie. Konfiguratory produktów to oparte na regułach konfiguratory produktów, które oferują nieskończoną liczbę konfiguracji w ramach parametrów opartych na regułach.

Niektóre funkcje, które ma, obejmują: wyjątkową obsługę klienta stworzoną dla projektantów, wizualizację 360 stopni zapewniającą wyjątkowe wrażenia klientów, a także działa w przypadku produktów, komponentów i złożeń.

marymont

Przezmarymont

Marymont - Część południowo-wschodnia warszawskich Bielan i północna warszawskiego Żoliborza. Warszawa to moje miasto. Tu mieszkam, w Warszawie się wychowałem. O Warszawie pisze.. głównie :P